Problemer på rejsen - kig her...

Har du problemer med dit Visa/Dankort

Har du problemer med dit Visa/Dankort, skal du kontakte din afdeling af Skjern Bank.
Hvis dit Visa/Dankort forsvinder, eller du bliver bestjålet, eller du har mistanke om, at din PIN-kode er blevet afluret, skal du omgående få kortet/dine kort spærret.
Inden for Skjern Bank’s åbningstid kan dette ske til din afdeling af Skjern Bank; men det kan også døgnet rundt ske ved at kontakte
Nets på telefon +45 44 89 29 29

Du skal opgive navn og adresse, at du er kunde i Skjern Bank samt dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer. Så bliver dit Visa/Dankort og alle kort under PBS straks spærret og kan ikke bruges.

Det er altid en god ide, at du med jævne mellemrum kontrollerer, at du har dit kort / dine kort på dig.

Har du nået maksimum for forbrug pr. løbende måned

Ring til din rådgiver i Skjern Bank, og han eller hun kan måske hjælpe dig.

Står du og mangler kontanter

Har du købt lidt for meget under rejsen og

  • har du "kun" haft kontanter med
  • har du fået dine penge eller kort stjålet

så har du naturligvis et akut behov for kontanter, og hjælpen er ikke længere væk end den nærmeste telefon, større bank eller måske en kiosk.

Du har følgende muligheder:

1.
Skjern Bank kan også sende penge gennem bankernes clearingsystemer:

Hvis man bor på et hotel, pensionat e.l., er der ofte mulighed for, at vi lynhurtig kan overføre penge til hotellets/pensionatets konto i et pengeinstitut, hvorefter du kan få kontant udbetaling.

Vi skal have oplysning om bankforbindelse, det navn kontoen står i og kontonummer / IBAN-nummer.

Alt afhængig af tidsforskellen kan det ofte klares samme dag.

2.
Rejser du med dansk rejsebureau, vil det ofte være muligt, at få overført penge gennem rejsebureauet - og det kan ofte være det billigste

Rejsebureauerne kalder denne tjeneste for ”nødtelegrafering”, og beregner sig et gebyr for tjenesten.
I det tilfælde tager det normalt 1 – 2 døgn før pengene kan udbetales på feriestedet.