Logo

Betalingskort

Nemt og sikkert

Find genvej

Bestil kort
Aktiver kort i Netbank
Opret kode via Nets
Kontakt din rådgiver



Hvordan gør jeg indsigelse?

Du har intet kendskab til nogle køb, der er foretaget med dit kort og har mistanke om misbrug.

Først skal du spærre dit kort:

Klik her og se hvordan

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse, så bliver du ledt sikkert gennem processen

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Her kan du gøre indsigelse, hvis du har købt en vare på nettet og varen ikke er leveret. Du kan tidligst gøre indsigelse 15 dage efter forventet leveringstidspunkt. Indsigelse skal foretages inden 8 uger efter det forventede leveringstidspunkt. Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen.

Du kan også gøre indsigelse, hvis du har forsøgt at downloade programmer, musik og lignende, som er mislykket, men som alligevel er blevet trukket på dit kort.

Du kan f.eks. have bestilt og forhåndsbetalt en flyrejse, billeje eller et hotelophold, men du har ikke fået tilsendt en mail med billetter, lejeaftale eller bookingbekræftelse.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Ordrebekræftelse eller
  • Detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere inklusiv bestillingsdato og leveringsdato
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Her kan du gøre indsigelse, hvis den modtagne vare/ydelse ikke svarer til købsnotaen/fakturaen eller at varen er defekt ved modtagelsen.

Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen (ved kopivarer er det dog ikke et krav). Du skal ligeledes kunne dokumentere, hvornår forretningen har fået tilsendt den returnerede vare. Vare eller service var defekt eller levede ikke op til beskrivelsen. Indsigelse kan tidligst foretages efter 15 dage efter denne returnering. Indsigelse skal foretages inden 8 uger fra varens modtagelse – eller modtagelse af besked om, at varen er tilbageholdt som kopivare.

Specielt ved kopivarer
Der er ikke krav om, at du skal kontakte forretningen inden indsigelse, hvis er tale om en kopivarer. Men der kræves dokumentation, der påviser, at der er tale om en kopivare fra en officiel forretning, lokale toldmyndigheder, eller i henhold til en vurdering foretaget af rettighedshaver.

Hvis du har modtaget en kopivare, skal den ikke nødvendigvis returneres før du kan gøre indsigelse. Men du skal kunne redegøre for, hvor varen befinder sig.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Ordrebekræftelse eller detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance). Se ovenfor ved eventuelle kopivarer
  • Datoer for modtagelse og evt. returnering af varen

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Efter udstedelse af en kreditnota, eller modtagelse af en returvare, har forretningen 14 dages frist til tilbagebetaling.

Først efter udløbet af fristen kan der gøre indsigelse. Indsigelse skal ske inden 8 uger fra oplyst leveringsdato. Du skal altid først have forsøgt at løse problemet med forretningen. Har du ikke en kreditnota, skal du vedlægge dokumentation for, at ydelsen er afbestilt eller varen er sendt retur, f.eks. en kvittering om leveringen, samt forretningens accept af, at du returnerer varen. På varer købt udenfor EU har du ikke automatisk returret.

Bemærk: Du skal altid gøre indsigelse inden 8 uger fra en bekræftet leveringsdato – også selvom du har annulleret handlen.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Ordrebekræftelse, faktura og evt. kreditnota
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
  • Datoer for modtagelse og returnering af varen (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Du har f.eks. bestilt en prøvepakke, men bliver trukket yderligere.

Bemærk: Hvis du bestiller en prøvepakke eller et prøveabonnement, forpligter du dig normalt samtidig til en løbende levering, når du godkender handelsvilkårene. I nogle vilkår accepterer du, at betale den fulde pris, hvis du ikke sender varen retur efter prøveperioden.

Du kan gøre indsigelse, når du har opsagt dit abonnement iflg. opsigelsesvilkårene og beløbet stadig bliver trukket på din konto. Du skal gøre indsigelse inden 8 uger.

Du må forvente, at firmaet skal bruge mindst en uge på at registrere din opsigelse og stoppe yderligere træk. Et godkendt beløb, som er foretaget før abonnementet er opsagt, kan man ikke gøre indsigelse imod.

Før du gør indsigelse, skal du selv kontakte firmaet for at få tilbagebetalt den/de beløb, som fortsat bliver trukket. Hvis du ikke selv kan løse sagen med firmaet, kan du gøre indsigelse.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Dokumentation for opsigelse af abonnementet
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
  • Datoer for modtagelse og returnering af fysiske varer (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb, der er trukket på din konto ikke er identisk med det beløb, du har accepteret.

Indsigelse skal foretages inden 8 uger. Husk at vedlægge dokumentation for det korrekte beløb. Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, inden der gøres indsigelse. Det skal fremgå, hvordan og hvornår du har kontaktet forretningen, og hvad der er kommet ud af din henvendelse.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Nota, faktura eller købsaftale med det rigtige beløb
  • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

Du har ikke accepteret transaktioner fra hotel, biludlejer eller krydstogt.

Du er trukket for ekstra ydelser fra hotel, biludlejning, krydstogt, eller andet. Oftest dækker transaktionerne forbrug af minibar, telefon, brændstofpåfyldning, skader, parkeringsbøder osv.

Denne indsigelsesårsag kan benyttes, når du har gennemført og anerkender en tidligere betaling fra samme hotel, biludlejer eller lign.

Som kortholder skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen/hotellet, og det skal fremgå, hvordan og hvornår forretningen er kontaktet, og hvad resultatet blev. Indsigelse skal foretages inden 8 uger. Det skal fremgå af din indsigelse, hvorfor du ikke kan acceptere den betaling, som forretningen mener at have krav på.

Før du går i gang, skal du have følgende klar:

  • Kopi af oprindelige aftale (reservation mm)
  • Billejekontrakt og lignende tillige med slutopgørelse og anden modtaget dokumentation for krav om efterbetalingen
  • Resultatet af henvendelsen til udlejningsfirma eller hotel (kopi af mailkorrespondance)

Du foretager indsigelse digitalt med MitID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

Klik her og start din indsigelse

Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.