Mastercard Kredit

MasterCard Kredit er et internationalt kreditkort, der kan bruges både i Danmark og i udlandet. Kortet kan du bruge både i forretninger og hæveautomater.

Til dig der rejser meget, kan vi tilbyde et nyt kort som supplement til dit Visa/Dankort. Et MasterCard Kredit, som kan bruges i både Danmark og i udlandet.

Et MasterCard Kredit adskiller sig fra Visa/Dankortet, ved at der er en forsikring tilkoblet, som dækker hvis f.eks. bagagen er væk, flyet er forsinket eller ved sygdom. Nogle MasterCard Kredit har ikke forsikring koblet på. Via linket nedenfor kan du læse mere om kortet, og om der er en forsikringsordning tilkoblet.

MasterCard Kredit er et kreditkort, hvor vi opgør saldoen hver den 15. i måneden og du betaler så hver den 1. i måneden. Det betyder, at du har en rentefri kredit i helt op til 42 dage.

MasterCard Kredit findes i 3 forskellige varianter: Standard, Guld og Platinum og findes både til privat- og erhvervskunder. Er det til erhvervskunder, kaldes det for MasterCard Business. De forskellige korttyper har hver sin hævegrænse og forsikringsmuligheder.

Du er altid godt forsikret med et MasterCard Kredit. Det er derfor et særdeles godt alternativ til dit Visa/Dankort og mange gange en rigtig god ide når man skal rejse i længere tid. Kortet kan bruges i mere end 29 millioner forretninger/automater verden over.

Du kan læse meget mere om mulighederne med dit MasterCard Kredit i hånden via linket "Læs mere om MasterCard Kredit"  men står du i akut problemer på rejsen og har brug for assistance , har du her et direkte link til, hvad du skal gøre samt svar på eventuelle spørgsmål:

Skaden er sket/spørgsmål og svar — kontakt SOS International

Læs mere om MasterCard Kredit Bestil kort

Korte facts om korttypen:

  • Du skal være over 18 år for at få dig et MasterCard
  • De forskellige kort har hver sine hævegrænser
  • Kortet bliver automatisk fornyet efter 3 år
  • Der kan kobles forsikringdækning på alle 3 korttyper
  • Kontaktløs funktion
  • Du kan let tilføje MasterCard til Apple Pay og betale kontaktløs med din iPhone eller Apple Watch

Mastercard Debit

MasterCard Debit er et internationalt hævekort for alle, også hvis du er under 18 år. Kortet er med saldokontrol og kan benyttes overalt i butikker og automater, som modtager udenlandske kort.

Dit MasterCard Debit er online med banken og du har dermed hele tiden styr på saldoen - og at der er penge på kontoen.

MasterCard findes i 3 forskellige varianter: Standard, Guld og Platinum og findes både til privat- og erhvervskunder. Er det til erhvervskunder, kaldes det for MasterCard Business. De forskellige korttyper har hver sin hævegrænse og forsikringsmuligheder.

Læs mere om MasterCard Debit Bestil kort

Korte facts om korttypen:

  • Fås med og uden eget design
  • Tryghed med saldokontrol
  • For alle - også for kunder under 18 år
  • Kontaktløs funktion
  • Du kan let tilføje MasterCard til Apple Pay og betale kontaktløs med din iPhone eller Apple Watch

 

Mastercard Debit unge

MasterCard Debit ung er et betalingskort for alle mellem 13 og 25 år, og det kan bruges verden over.

Kortet er med saldokontrol, så du ikke risikerer at bruge flere penge, end der står på kontoen. Og du undgår dermed dyre overtræk.

Læs mere om MasterCard Debit Unge Bestil kort

Korte facts om korttypen:

  • Attraktivt kort for dig mellem 13 og 25 år
  • Fås med og uden eget design
  • Automatisk saldokontrol så du aldrig går i overtræk
  • Kontaktløs funktion
  • Du kan let tilføje MasterCard til Apple Pay og betale kontaktløs med din iPhone eller Apple Watch

Visa/DK

Når du bruger et Visa/Dankort i Danmark, er det Dankort-delen af kortet, du bruger. Så snart du rejser over Danmarks grænser eller handler i udenlandske internetforretninger, er det Visa-delen, du bruger. 

Kortet finder selv ud af, hvilken del af kortet, der skal bruges, så du skal altid benytte kortet på samme måde. Lige meget om du befinder dig i Danmark eller udlandet. 

Visa kan bruges over 24 mio. steder i mere end 150 lande, heraf næsten 1 million pengeautomater verden over.

Læs mere om Visa/Dankort Bestil kort

Korte facts om kortet:

  • Udbredt kort verden over
  • Fås med og uden eget design
  • Kan anvendes i butikker, internettet og i pengeautomater
  • Kontaktløs funktion
  • Du kan let tilmelde Visa-delen til din Apple Pay og herefter betale nemt og hurtigt med din iPhone eller Apple Watch

Dankort

Dankortet er hele Danmarks betalingskort og kan naturligvis anvendes overalt i Danmark. Med et Dankort i hånden kan du både hæve i hæveautomater, i butikker og på nettet - og så er kortet ganske gratis.

Kortet kan ikke anvendes i udlandet, så har du brug for at anvende kortet uden for Danmarks grænser, skal du enten have et VISA/Dankort eller alternativt et MasterCard - begge kort kan du læse meget mere om her på skjernbank.dk

For at få oprettet et Dankort skal du være fyldt  18 år.

Læs mere om Dankort Bestil kort

Korte facts om kortet:

  • Ingen oprettelsesgerbyr
  • Fås med og uden eget design
  • Kan anvendes i stort set alle butikker i Danmark
  • Kontaktløs funktion

 

Spær/aktivér kort

Spærring af betalingskort

Du har følgende muligheder for at spærre dit betalingskort.

I åbningstiden
Her kan du kontakte Skjern Bank på tlf. 9682 1333 eller henvende dig i din lokale afdeling, som du finder via linket herunder 

Find din afdeling

Udenfor åbningstiden
Her kan du kontakte Nets døgnet rundt på følgende numre:

Dankort og Visa/Dankort

  • Tlf. 4489 2929

MasterCard

  • Tlf. 4489 2750

Aktivering af betalingskort

Har du fået et nyt kort, der skal aktiveres? 
Se her, hvordan du får det aktiveret.

Aktivér kortet i Netbank 

  • Log på Netbank
  • vælg 'aktivér kortet' i beskedboksen i højre side, når du er logget på

Aktivér kortet via telefonen 

  • Ring til 44 89 73 50
  • Tast kortnummeret (16 cifre på kortets forside), afslut med #
  • Tast 0 samt de sidste 4 cifre i dit cpr. nummer (i alt fem cifre), afslut med #

Aktivér den kontaktløse funktion
Første gang du sætter kortet i en kortterminal og taster din pinkode, bliver den kontaktløse funktion i kortet aktiveret. Herefter kan kortet bruges kontaktløst. 

Kontakt os 
Mistænker du, at brevet med dit nye kort har været åbnet, eller er oplysningerne på kortet ikke korrekte, skal du kontakte os, inden du aktiverer kortet.

Indsigelser

Hvis du har handlet på nettet og betalt med dit kort har du i en række situationer mulighed for at gøre indsigelse mod betalingen. Det er gratis at gøre indsigelse, hvis denne er berettiget. Hvis det viser sig, at det alligevel er dig, der har gennemført betalingen, opkræver Skjern Bank et gebyr.
Se Skjern Banks prisbog her.

Nedenfor kan du se, hvilke indsigelsesmuligheder du har.

Læs mere om dine indsigelsesmuligheder:

Eftersendelse af dokumentation:

Hvis du skal eftersende dokumentation til Skjern Bank skal du sende det via Besked I Netbank. Hvis du har spørgsmål til din indsigelse er du velkommen til at kontakte os på kort@skjernbank.dk.

Beskyt kort

Verified by Visa, MasterCard SecureCode og Dankort Secured by Nets

Verified by Visa og MasterCard SercureCode
En række webshops har indført Verified by Visa og MasterCard SecureCode som et ekstra sikkerhedstjek, når du betaler med dit Visa/Dankort eller MasterCard. Du bestemmer naturligvis selv, om du vil tilmelde dig. Men du kan kun handle i de forretninger, der benytter sikkerhedsløsningen, hvis du har tilmeldt dig.

Dankort Secured by Nets
Nu kan du også blive mødt af sikkerhedsløsningen Dankort Secured by Nets, når du handler med dit Dankort. Den nye sikkerhedsløsning består af en engangskode, som du får tilsendt via SMS, når du handler for for over 450 kr. Sikkerhedsløsningen kræver, at du har dit telefonnummer registreret, så du kan modtage engangskoden via SMS. Hvis ikke du kan modtage SMS, har du mulighed for at godkende dit køb med NemID.
 
Sådan tilmelder du dig
Du kan læse mere og tilmelde dig ovenstående løsninger via nedenstående link. Alternativt vil du automatisk blive ledt ind på siden, når du handler i en netbutik, der anvender den. Du tilmelder dit mobilnummer og kortnummeret på de kort, du bruger til nethandel, og godkender dine valg ved hjælp af NemID. Vær opmærksom på, at du kun kan tilmelde dig fra en computer, da NemID ikke på nuværende tidspunkt kan bruges på tablets og smartphones. Når du først er tilmeldt løsningen, kan du igen handle problemfrit, hvor du ønsker det. 

Sådan fungerer løsningen
Hver gang du bruger dit tilmeldte kort i en netbutik, der er tilmeldt Verified by Visa, MasterCard Secure Code og Dankort Secured by Nets, vil du modtage en sms med en engangskode, som du skal indtaste på websiden.
 

Læs mere og tilmeld dig her

Gode råd ved nethandel

  • Læs købsbetingelserne igennem, inden du handler
  • Gem dokumentation for dine køb
  • Tjek at der er en sikker netforbindelse
  • Opdater abonnementsordninger, hvis du får nyt kort
  • Oplys ikke kortnummer medmindre du er ved at betale

Gode råd til en sikker IT-hverdag

6 gode råd

Kortvalg

Vil du være sikker på at få det helt rigtige kort på hånden, kan du her på siden finde det via linket nederst.

Hvilket betalingskort, der passer bedst til dig, afhænger nemlig bl.a. af din alder, om pengene skal hæves på kortet med det samme samt hvor ofte du rejser til udlandet.


Det rigtige kort

Hvad kan du her:

  • Find det kort der passer bedst til dig og din økonomi
  • Bestil dit kort direkte her på siden

 

Hvordan gør jeg indsigelse?

  • Jeg kender ikke noget til transaktionen

    Du har intet kendskab til nogle køb, der er foretaget med dit kort og har mistanke om misbrug.

    Først skal du spærre dit kort:

    Klik her og se hvordan

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse, så bliver du ledt sikkert gennem processen

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg har ikke modtaget mine varer

    Her kan du gøre indsigelse, hvis du har købt en vare på nettet og varen ikke er leveret. Du kan tidligst gøre indsigelse 15 dage efter forventet leveringstidspunkt. Indsigelse skal foretages inden 8 uger efter det forventede leveringstidspunkt. Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen.

    Du kan også gøre indsigelse, hvis du har forsøgt at downloade programmer, musik og lignende, som er mislykket, men som alligevel er blevet trukket på dit kort.

    Du kan f.eks. have bestilt og forhåndsbetalt en flyrejse, billeje eller et hotelophold, men du har ikke fået tilsendt en mail med billetter, lejeaftale eller bookingbekræftelse.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Ordrebekræftelse eller
    • Detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere inklusiv bestillingsdato og leveringsdato
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg har modtaget en forkert vare

    Her kan du gøre indsigelse, hvis den modtagne vare/ydelse ikke svarer til købsnotaen/fakturaen eller at varen er defekt ved modtagelsen.

    Før indsigelse kan foretages, skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen (ved kopivarer er det dog ikke et krav). Du skal ligeledes kunne dokumentere, hvornår forretningen har fået tilsendt den returnerede vare. Vare eller service var defekt eller levede ikke op til beskrivelsen. Indsigelse kan tidligst foretages efter 15 dage efter denne returnering. Indsigelse skal foretages inden 8 uger fra varens modtagelse – eller modtagelse af besked om, at varen er tilbageholdt som kopivare.

    Specielt ved kopivarer
    Der er ikke krav om, at du skal kontakte forretningen inden indsigelse, hvis er tale om en kopivarer. Men der kræves dokumentation, der påviser, at der er tale om en kopivare fra en officiel forretning, lokale toldmyndigheder, eller i henhold til en vurdering foretaget af rettighedshaver.

    Hvis du har modtaget en kopivare, skal den ikke nødvendigvis returneres før du kan gøre indsigelse. Men du skal kunne redegøre for, hvor varen befinder sig.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Ordrebekræftelse eller detaljeret beskrivelse af den vare/ydelse, som firmaet skulle levere
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance). Se ovenfor ved eventuelle kopivarer
    • Datoer for modtagelse og evt. returnering af varen

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg har annulleret et køb, men modtager ingen tilbagebetaling

    Efter udstedelse af en kreditnota, eller modtagelse af en returvare, har forretningen 14 dages frist til tilbagebetaling.

    Først efter udløbet af fristen kan der gøre indsigelse. Indsigelse skal ske inden 8 uger fra oplyst leveringsdato. Du skal altid først have forsøgt at løse problemet med forretningen. Har du ikke en kreditnota, skal du vedlægge dokumentation for, at ydelsen er afbestilt eller varen er sendt retur, f.eks. en kvittering om leveringen, samt forretningens accept af, at du returnerer varen. På varer købt udenfor EU har du ikke automatisk returret.

    Bemærk: Du skal altid gøre indsigelse inden 8 uger fra en bekræftet leveringsdato – også selvom du har annulleret handlen.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Ordrebekræftelse, faktura og evt. kreditnota
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
    • Datoer for modtagelse og returnering af varen (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Jeg er blevet trukket for et opsagt abonnement

    Du har f.eks. bestilt en prøvepakke, men bliver trukket yderligere.

    Bemærk: Hvis du bestiller en prøvepakke eller et prøveabonnement, forpligter du dig normalt samtidig til en løbende levering, når du godkender handelsvilkårene. I nogle vilkår accepterer du, at betale den fulde pris, hvis du ikke sender varen retur efter prøveperioden.

    Du kan gøre indsigelse, når du har opsagt dit abonnement iflg. opsigelsesvilkårene og beløbet stadig bliver trukket på din konto. Du skal gøre indsigelse inden 8 uger.

    Du må forvente, at firmaet skal bruge mindst en uge på at registrere din opsigelse og stoppe yderligere træk. Et godkendt beløb, som er foretaget før abonnementet er opsagt, kan man ikke gøre indsigelse imod.

    Før du gør indsigelse, skal du selv kontakte firmaet for at få tilbagebetalt den/de beløb, som fortsat bliver trukket. Hvis du ikke selv kan løse sagen med firmaet, kan du gøre indsigelse.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Dokumentation for opsigelse af abonnementet
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)
    • Datoer for modtagelse og returnering af fysiske varer (postkvittering for returnering og evt. Track & Trace nr.)

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Beløbet er større end det jeg har godkendt

    Du kan gøre indsigelse, hvis det beløb, der er trukket på din konto ikke er identisk med det beløb, du har accepteret.

    Indsigelse skal foretages inden 8 uger. Husk at vedlægge dokumentation for det korrekte beløb. Du skal have forsøgt at løse sagen med forretningen, inden der gøres indsigelse. Det skal fremgå, hvordan og hvornår du har kontaktet forretningen, og hvad der er kommet ud af din henvendelse.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Nota, faktura eller købsaftale med det rigtige beløb
    • Resultatet af henvendelsen til forretningen (kopi af mailkorrespondance)

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • En forretning har trukket et beløb som vi ikke har aftalt (eks. billeje, hotelophold etc.)

    Du har ikke accepteret transaktioner fra hotel, biludlejer eller krydstogt.

    Du er trukket for ekstra ydelser fra hotel, biludlejning, krydstogt, eller andet. Oftest dækker transaktionerne forbrug af minibar, telefon, brændstofpåfyldning, skader, parkeringsbøder osv.

    Denne indsigelsesårsag kan benyttes, når du har gennemført og anerkender en tidligere betaling fra samme hotel, biludlejer eller lign.

    Som kortholder skal du have forsøgt at løse sagen med forretningen/hotellet, og det skal fremgå, hvordan og hvornår forretningen er kontaktet, og hvad resultatet blev. Indsigelse skal foretages inden 8 uger. Det skal fremgå af din indsigelse, hvorfor du ikke kan acceptere den betaling, som forretningen mener at have krav på.

    Før du går i gang, skal du have følgende klar:

    • Kopi af oprindelige aftale (reservation mm)
    • Billejekontrakt og lignende tillige med slutopgørelse og anden modtaget dokumentation for krav om efterbetalingen
    • Resultatet af henvendelsen til udlejningsfirma eller hotel (kopi af mailkorrespondance)

    Du foretager indsigelse digitalt med NemID. Det sikrer dig, at dine oplysninger bliver behandlet fortroligt.

    Klik her og start din indsigelse

    Når vi har modtaget de oplysninger, der kræves til en indsigelse og afklaret eventuelle udestående spørgsmål, indsætter vi indsigelsesbeløbet på din konto med forbehold for, at indsigelsen kan gennemføres.

  • Sammenlign kort

  • Forbrugsmaksimum pr. 30 dage
  • Familiekort
  • Eget design
  • Kontaktløs funktion
  • Årligt kortgebyr
  • Rentefri kredit
  • Rejseforsikring
  • Forsinket bagage
  • Afbestillingsforsikring
  • Forlænget produktforsikring

Vil du vide mere?

  • 30.000 kr.
  • Ja
  • 195 kr.
  • 30.000 kr.
  • Fås med og uden
  • 5.000 kr.
  • 10.000 kr.
  • Nej
Bestil kort
  • 50.000 kr.
  • Ja
  • 895 kr.
  • Saldokontrol
  • Ja
  • 6.000 kr.
  • 50.000 kr. (max. 10.000 kr. pr. person)
  • 25.000 kr.
Bestil kort
  • 25.000 kr. (minus DK)
  • Ja, for kort udstedt efter 1/9-14
  • 150 kr.
  • Nej
  • Nej
  • Nej
  • Nej
  • Nej
Bestil kort

Kontaktløs funktion og Dankort App

Det nye Dankort og Visa/Dankort får hverdagen til at glide lidt lettere. Du kan både betale med kortet eller via Dankort Appen. Se videoen og få mere viden om Dankort Appen.

  • En gennemført betaling, som nemt klares ved at holde kortet hen til terminalen eller ved at anvende Dankort Appen. Det tager under et halvt sekund og giver mindre ventetid i kassekøen.
  • Ved køb under 350 kr. for Dankort og 200 kr. for VISA delen skal du som udgangspunkt ikke taste din pinkode. Som ekstra sikkerhed vil du enkelte gange opleve at blive bedt om indtaste pinkode ved køb under ovenstående grænse.
  • Dankort og Visa/Dankort er fortsat blandt de sikreste betalingskort i verden, og det koster dig fortsat ikke noget at bruge dit Dankort i fysiske butikker.
  • Du kan bruge dit Visa/Dankort i udlandet og kontaktløst i de lande, hvor man tager imod kontaktløse Visa-transaktioner.