MitID Erhverv

Hele Danmark er skiftet til et nyt digitalt log-in. Hvis ikke I allerede er gået over til MitID, skal I som virksomhed forholde jer til det. Det kommer nemlig til at få betydning for, hvordan I identificerer jer, når I skal bruge Skjern Banks Netbank Erhverv.

Der er er to forskellige løsninger, som I kan vælge mellem:

Personligt MitID eller oprettelse af et nyt MitID.

Her er forskellene.

1 - Anvend samme MitID til Privat og Erhverv
Medarbejdere, som har adgang til Netbank Erhverv, kan vælge at bruge deres personlige MitID. Når de logger på Netbank Erhverv, kan de tilknytte deres personlige MitID. På den måde kan de bruge det identifikationsmiddel, og de koder, de er vant til. Der er ingen yderligere omkostninger.

2 - Opret et nyt MitID til Netbank Erhverv
Medarbejderne kan vælge at oprette et nyt MitID, som de skal bruge til Netbank Erhverv, hvis de ønsker at adskille privat og erhverv. Der kan være situationer, hvor det koster at oprette et nyt MitID

Virksomhedspolitik – hvilken mulighed vælger I?
Når jeres brugere logger på, bliver de bedt om at vælge mellem de to muligheder. Det er derfor vigtigt, at I som virksomhed tager stilling til, om jeres medarbejdere må bruge deres personlige MitID, eller om de skal oprette et nyt MitID. I har mulighed for at vælge om senere.

Generelt om MitID

  

Privat MitID til NetBank Erhverv

  

Udenlandske medarbejdere uden MitID

  

Sikkerhed og identifikationsmidler

  

Øvrig hjælp og support