FAQ

1. INSTALLATION OG KRAV

Kan min telefon køre Mobilbank?

Din telefon kan køre mobilbank, hvis den har et af følgende styresystemer:
Android: Skal min. være version 2.1
iPhone/IOS: Skal min. være version 9.0
  
Hvorfor kan mobilbanken ikke bruges på alle smartphones?
Vi har valgt at udbyde mobilbank til Android og iPhones, fordi det er her, der er størst interesse. Vi holder øje med udviklingen, og med hvilke telefoner, der er interesse for.

Hvordan henter jeg mobilbanken?

Mobilbank til iPhone (iPod touch, iPad)

  • Hent den til iTunes herunder (bagefter skal du synkronisere din iPhone med iTunes)
  • Få en SMS med linket til  App store ved at logge på din Netbank og vælge menupunktet 'Mobil'.

Mobilbank til Android

  • Få en SMS med linket til Google Play ved at logge på din Netbank og vælge menupunktet 'Mobil'.
  • Link til Android market hentes herunder

For både Android og iPhone
Du kan også bare søge efter mobilbanken i App Store (hvis du har iPhone, iPod touch eller en iPad) eller på Google Play (hvis din telefon bruger Android som styresy-stem). Søg efter Skjern Bank.
 
Hvordan aktiverer jeg min mobilbank?
For at bruge mobilbank-app'en, skal du tilmelde dig i din Netbank Privat. Her vælger du fanebladet "Mobil". Så snart du har tilmeldt dig, kan du via din App få adgang til dine oplysninger via mobilbanken.

2. PRIS OG DATATRAFIK

Hvad koster det at bruge mobilbanken?

Det er gratis at oprette og bruge Mobilbanken. Du skal kun betale for datatrafik, så tjek priserne hos dit teleselskab. Vi gør alt for at begrænse behovet for datatrafik.
  

3. LOG IN/LOG AF

Hvordan logger jeg på?

Det er let at logge af og på Mobilbanken. Mobilbanken beder selv om dit brugernavn og adgangskode, hvis den funktion, du vil bruge, kræver det. Du bliver automatisk logget af Mobilbanken, hvis du lukker Mobilbanken eller hvis du har været inaktiv.

Skal jeg bruge mit NemID nøglekort eller min NemID nøgleviser?
Det er muligt at anvende både NemID nøglekort og NemID nøgleviser i forbindelse med signering af transaktioner i Mobilbanken. Appen husker ikke dit valg, men viser det du sidst har anvendt i Netbanken. Ønsker du, at skifte fra nøglekort til nøgleviser sker det under indstillinger på signeringssiden i Mobilbanken.

Er Mobilbanken sikker?
Det er sikkert at bruge Mobilbanken. Du skal bare huske ikke at vise din kode til nogen. Har du mistanke om, at din kode er blevet afluret, så skift din mobilkode i netbanken, og kontakt banken med det samme.

Hvordan logger jeg af?
Du logger af Mobilbanken ved at gå ud af Mobilbank-app'en på din mobiltelefon. Hvis du glemmer at gå ud af app'en, så bliver du automatisk logget af - senest efter 10 min. Dette kan du selv sætte op under indstillinger i Mobilbanken.

Hvad er min mobilkode?
Du kan se din mobilkode i din netbank. Du skal blot gå ind under menupunktet 'Mobil'.

For at se mobilkoden, skal du være tilmeldt Mobilbanken. Hvis du ikke har tilmeldt dig Mobilbanken endnu, kan du også gøre det hér.

Jeg har glemt min mobilkode. Hvad gør jeg?
Gå ind under menupunktet 'Mobilbank' i din netbank. Hér kan du se din mobilkode.

Hvis du ønsker en ny, skal du klikke på linket 'Giv mig en ny mobilkode'

Kan jeg lave min egen Mobilkode?
Gå ind under menupunktet 'Mobilbank' i din Netbank og indtast den ønskede nye mobilkode.

 

4. FUNKTIONER

Hvorfor kan jeg ikke se mit depot?
Du tilpasser selv depotoversigten. Vælg menupunktet 'Depot' og klik på 'Redigér' her kan du selv til- og fravælge de depoter, som du vil se på oversigten. Vi kan ikke vise mere end 100 depoter i alt.

Hvorfor kan jeg ikke se min konto?
Du tilpasser selv kontooversigten. Vælg menupunktet 'Konto' og klik på 'Redigér' her kan du selv til- og fravælge de konti, som du vil se på oversigten. Vi kan ikke vise mere end 100 konti i alt.

Hvordan giver jeg min konto et andet navn?
Vælg menupunktet 'Konto' og vælg den konto, du ønsker at give et andet navn på oversigten. Når du står på kontoen skal du klikke på 'Detaljer'. Du kan give din konto et nyt navn nederst på siden. Kontoen vil også ændre navn i netbanken.

Regn valutaen på flere måder
Når du bruger valutaberegneren, får du vist flere resultater/kurser. Det er, fordi kurserne og dermed prisen er forskellig, alt efter hvordan du betaler. Er det et køb over nettet, du betaler med dit kort? Eller vil du købe eller sælge rejsevaluta?

Disse kurser ser du
  • Officiel kurs - fastsat af Nationalbanken
  • Køb af kontant valuta
  • Salg af kontant valuta
  • Betaling med VISA/Dankort
  • Betaling med MasterCard

De oficielle kurser vises også i kurslisten. 

Sådan opdateres kurserne

  • Valutakurserne opdateres normalt på hverdage omkring kl. 14.30
  • Når din app starter, henter den kurserne automatisk, hvis der er internetforbindelse
  • Hvis der ikke er forbindelse, bruges de senest hentede kurser
  • Datoen fortæller dig, om du regner på akutelle kurser eller ej

Bemærk, at beregningen er vejledende. Den faktiske afegning kan afvige fra beregningen.

5. HJÆLP

Jeg kan ikke finde et svar jeg kan bruge til noget!

Vi sidder klar til at hjælpe dig med spørgsmål på telefonen alle bankdage mellem 8:00 og 19:00, så kontakt Skjern Banks hotline på +45 9682 1444  eller skriv til

Hotline privat:

Hotline erhverv: