• Hvordan får jeg Min Skjern Bank?

    Hvordan får jeg Min Skjern Bank mobilbank?
    Hvis du benytter dig af Min Skjern Bank, kan du downloade appen fra App Store og Google Play. Du skal logge på med MitID og følge anvisningerne til opsætning.

    Hvilken version af iOS og Android kan bruges til Min Skjern Bank?
    Appen virker på iOS 14 eller nyere og Android 10 eller nyere.

    Hvorfor kan jeg ikke bruge appen på en jailbroken eller rooted telefon?
    Det er af sikkerhedsmæssige årsager. Dine oplysninger på en
    jailbroken eller rooted telefon er ikke beskyttet helt så godt som på en telefon, der ikke er jailbroken eller rooted. Du skal være opmærksom på, at en Android-telefon i nogle tilfælde kan være rooted, uden at du selv har gjort det. Det kan fx ske, hvis du installerer bestemte apps. På nettet kan du finde guides til, hvordan du selv kan tjekke, om din mobil er rooted. Du kan evt. i stedet bruge Skjern Banks Netbank via en browser på din telefon eller tablet.

  • Hvordan logger jeg af og på?

    Hvordan logger jeg på Min Skjern Bank mobilbank?
    Du logger på med den adgangskode, du har defineret, eller du kan vælge at bruge touchID eller faceID.

    Hvordan logger jeg af?
    Appen er sat til, at du automatisk bliver logget af efter 5 minutter, hvis du ikke er aktiv i mobilbanken. Du kan også vælge selv at logge dig af. Det gør du ved at vælge ’Menu’ og herefter ’Log af’ i øverste højre hjørne.

    Hvad er åbningstiden i mobilbanken?
    Mobilbanken er åben hele døgnet, undtagen mellem kl. 03 – 05 om natten (natten til søndag er der lukket kl. 02 – 06).

  • Hvordan ændrer jeg koden?

    Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min kode – eller vil ændre den?
    Hvis du har glemt din kode eller ønsker at ændre den, skal du via forsiden, hvor du normalt skriver din kode i mobilbanken trykke på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne. Her kan du oprette en ny kode.

  • Hvordan overfører- og betaler jeg i Min Skjern Bank?

    Hvordan kan jeg overføre penge og betale regninger?
    Du kan overføre penge og betale regninger direkte når du er logget ind i Min Skjern Bank. Vælg "Overfør" i menuen nederst og herefter kan du vælge enten "Overfør" eller "Betal regning". Skriv det beløb, du ønsker at overføre. Du kan vælge en anden Fra-konto, ved at trykke på den Fra-konto der vises. Når du trykker på ’Vælg modtager’, får du mulighed for at vælge, om du vil overføre til en af dine egne konti, til en anden konto eller betale en regning.

    Kan jeg scanne en regning?
    Når du scanner en regning, slipper du for at taste oplysningerne selv. Skriv det beløb, du skal betale under ’Overfør og betal’. Når du trykker på ’Vælg modtager’ og herefter ’Betal regning’, kan du i midten trykke på ’Scan regning’. Dit kamera er nu aktivt. Når du holder kamerafeltet hen over den nederste linje på indbetalingskortet, bliver den automatisk scannet.

    Hvor meget kan jeg overføre/betale om dagen?
    Du kan overføre/betale op til 50.000 kr. om dagen i alt. Der kan være enkelte kunder, der har en lavere grænse. Beløbet er dog ubegrænset ved overførsel mellem egne personlige konti.

  • Hvor ser jeg/opretter/sletter mine faste betalinger?

    Hvor ser jeg mine faste betalinger?
    Du kan se en liste over dine faste betalinger
    under ’Menu’ og ’Faste betalinger’.

    Hvordan opretter jeg en ny fast betaling eller betaling til Betalingsservice?
    Vælg ’Faste betalinger’ under ’Menu’. Tryk på "+ Opret". Nu kan du vælge ’Tilmelding til Betalingsservice’ eller  ’Opret en fast overførsel’ .

    Hvordan afmelder/sletter jeg en fast betaling eller betaling til Betalingsservice?
    Vælg ’Faste betalinger’ direkte
    under ’Menu’. Vælg herefter den betaling eller Betalingsserviceaftale, du vil slette/afmelde, og tryk på "Slet/’Afmeld" nederst.

  • Hvor kan jeg se og omlægge mit boliglån?

    Vælg ’Menu’ og derefter ’Bolig’. Her kan du se dine boliglån. Overvejer du at købe bolig, bygge til, renovere eller omlægge lån kan du trykke på ’Kontakt rådgiver’.

  • Hvor kan jeg se alt om min pension?

    Gå til ’Menu’ og tryk ’Pension’, så får du en oversigt over din samlede opsparing, og hvad du evt. har sparet op i forskellige pensionsselskaber. Øverst på siden kan du opdatere og sende dine Pensionsinfo til Skjern Bank og din rådgiver — eller blot åbne din PensionsInfo direkte. Din rådgiver får dog ikke besked om, at du har hentet dine pensionsoplysninger, så hvis du ønsker rådgivning om din pension skal du kontakt din rådgiver.

  • Hvor kan jeg se mine investeringer?

    Du kan se dine samlede investeringer under ’Menu’ og ’Investering’.

    Hvordan sælger jeg værdipapirer?
    Vælg ’Menu’ og ’Investering’. Vælg herefter det værdipapir, du ønsker at sælge, i oversigten. Du kommer nu ind på en papirdetaljeside. Scrol ned til og vælg valgmuligheden ’Sælg’.

    Hvordan køber jeg værdipapirer?
    Vælg ’Menu’ og ’Investering’. Tryk på ’Søg og handlpapirer’  øverst. Du får nu mulighed for at fremsøge det papir, du ønsker at købe. Vælg det pågældende papir og gå ned til valgmuligheden ’Køb’. Hvis du har værdipapiret i forvejen, kan du blot trykke på det. Herefter kommer du ind på papirdetaljesiden, hvor du kan vælge at købe.

  • Hvordan spærrer jeg mit kort?

    Hvorfor kan jeg ikke se kortnummeret på mit betalingskort?
    Dit kortnummer er fortrolig og vigtig data, og derfor bliver dele af det ikke vist.

    Hvordan spærrer jeg mine betalingskort?
    Vælg ’Menu’ og vælg ’Kort’. Vælg det kort, du vil spærre og tryk på ’Spær kort’. Du kan selv ophæve spærringen igen inden for 14. dage. Herefter bliver kortet lukket permanent.

    Hvordan finder jeg min pinkode?
    Vælg ’Menu’ og vælg ’Kort’. Vælg det kort, du vil se pinkoden på og tryk på ’Vis pinkode’. Din pinkode bliver nu vist et kort øjeblik. Det er vigtigt, at du sikrer dig, at der ikke er andre, der kigger med, når du får vist din pinkode.

  • Hvordan redigerer jeg i indstillinger?

    Hvordan vælger jeg en anden startside?
    Vælg ’Menu’ og ’Indstillinger’. Under afsnittet ’Startside’ kan du vælge, hvilken side du vil starte på efter login.

    Hvordan sorterer jeg mine konti?
    Under "Overblik kan du via de tre prikker i øverste højre hjørne og vælge "Rediger konti". Her kan du sortere i dine konti ved at vælge en konto, trække den op og ned ved at holde de to streger til højre nede og flytte rundt. Du kan også vælge, om du ønsker at få en konto skjult fra visningen ved at rykke knappen i det grønne til højre eller venstre.

    Hvordan omdøber jeg mine konti?
    Gå ind på den konto, du vil omdøbe, og vælg de tre prikker i øverste højre hjørne. Her får du mulighed for at omdøbe kontoen. Vær opmærksom på, at nogle kontotyper ikke kan omdøbes. Det gælder fx pensionskonti.

    Hvordan sorterer jeg mine depoter og puljer?
    Vælg ’Investering’ under ’Menu’. Scroll til bunden af siden og tryk på ’Rediger’ og vælg ’Sortering’. Du kan nu vælge, hvordan dine investeringer skal sorteres, og i hvilken rækkefølge de skal vises på forsiden. Du kan flytte rundt på rækkefølgen ved at trykke på de to streger ud for investeringen og trække op eller ned.

    Hvordan kan jeg slå forbrugskategorisering af mine kontobevægelser fra?
    Vælg ’Menu’ og herefter ’Profil’. Under "Samtykke og aftaler" kan du se, hvornår du har afgivet samtykke, og nederst kan du vælge ’Slet samtykke’.

  • Er Min Skjern Bank sikker?

    Er mobilbanken sikker?
    Ja, mobilbanken er sikker at bruge, men der er nogle forholdsregler, som er gode at følge:

    • Vis aldrig din kode til andre – og læg aldrig din mobiltelefon fra dig, når du er logget på.
    • Har du mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så skift din kode med det samme. Du opretter en ny kode ved at trykke på spørgsmålstegnet øverst til højre inden du logger på Mobilbanken  her vælger du "Opret ny kode". Ring hurtigst muligt til Hotline på 96 82 14 44, så I kan vurdere, om din Mobilbank skal spærres.
    • Hvis flere har adgang til telefonen med touchID, vil de alle kunne åbne mobilbanken.
  • Hvordan deler jeg skatteoplysninger med banken?

    Hvordan deler jeg skatteoplysninger med banken?
    Gå ind under ’Profil’ i ’Menu’. Her kan du i bunden vælge ’Send skatteoplysninger’ og med MitID give Skatteforvaltningen samtykke til, at banken får adgang til dine skatteoplysninger.

  • Hvad koster det at have Min Skjern Bank?

    Det er gratis at downloade Min Skjern Bank, men for at have fuldt udbytte af den skal du have Netbank. Netbanken koster 10 kr. pr. måned. Dog er Netbanken gratis for dig, som er mellem 13-17 samt dig, som er mellem 18-28 og har din NemKonto i Skjern Bank. Du kan læse mere om betingelserne på vores hjemmeside.

    Klik her og se betingelserne

    Hvad koster det at overføre penge?
    Det er gratis at overføre penge til andre danske pengeinstitutter. Dog opkræves der en betaling, hvis pengene skal være fremme med det samme. Du kan se mere i prislisten

  • Skal jeg bruge MitID i Min Skjern Bank?

    Hvorfor skal jeg bruge MitID, når jeg laver transaktioner i Min Skjern Bank?
    Vi har valgt, at det skal være nemt og hurtigt for dig at tjekke din konto. Derfor skal du kun bruge din kode for at komme ind i Min Skjern Bank.  Til gengæld skal du ikke bruge MitID, når du skal overføre beløb til fælleskonti, til konti du har fuldmagt til og til andre.

  • Hvordan kan jeg få yderligere hjælp?

    Hvordan spærrer jeg min mobilbank?
    Har du mistanke om, at din kode er blevet afluret eller opsnappet, så ring til Hotline på 96 82 14 44, så spærrer vi din mobilbank.

    Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg oplever fejl i appen?
    Ring eller skriv til Hotline på 96 82 14 44 eller via formularen herunder

    Kontaktformular  klik her

    Hvor kan jeg få hjælp, hvis jeg har spørgsmål til min bankforretning?
    Du kan ringe til os på 96 82 13 33. Du kan også skrive eller ringe til din rådgiver, som du finder under "Overblik" og "Kontakt".